LOODUSLIKUD ABIVAHENDID KEVADISE ÕIETOLMUALLERGIA VASTU

09.04.2019

 

Kevadine õietolmuallergia toob endaga enamasti kaasa ühe või isegi mitu järgmistest sümptomitest:

tilkuv nina, sügelevad ja vesised silmad, aevastamine, peavalu ning nõrkus.

 Eesti elanikest umbes kümme protsenti  põevad igal aastal kevadist õietolmuallergiat ehk heinapalavikku.  Tavapärane ravi on tarvitada apteegis  pakutavaid antihistamiinikume. Need aitavad leevendada sümptomeid, kuid ei mõju allergia põhjustele ja  toovad osadel inimestel kaasa kõrvaltoimeid, milleks võivad olla unisus, pearinglus, peavalu, iiveldus, väsimus ja suukuivus. 

 

Miks õietolmuallergia üldse tekib?

Allergilised reaktsioonid tekivad sellest, et meie immuunsüsteem tuvastab õhus mingi ohutu aine, kuid peab seda ohtlikuks. Keha hakkab siis vabastama ühendit, mida nimetatakse histamiiniks ja see omakorda vallandab allergilise reaktsiooni. Need valehäired võivad kevadisel õitsemisajal meie elukvaliteeti päris tugevalt mõjutada.

 Peamised allergia sümptomid on:

  • ·Ninakinnisus
  • ·Vesine nina  
  • ·Aevastamine
  • ·Sügelevad ja vesised silmad
  • ·Kähe kurk, köha
  • ·Kõrvade või siinuste ärritus
  • ·Unehäired
  • ·Ärrituvus
  • ·Lööve

 Vähem sagedased sümptomid:

  • ·Peavalu
  • ·Hingamishäired
  • ·Köha
  • ·Madal vererõhk
  • ·Astma

 

 6 LOODUSLIKKU VAHENDIT KEVADISE ÕIETOLMUALLERGIA VASTU

 Õues viibimise aja vähendamine võib veidi aidata leevendada sümptomeid,  kuid enamasti ei ole see piisav ega pikas perspektiivis toimiv lahendus. Selleks, et saavutada püsivam lahendus, oleks hea tegeleda lisaks oma elustiili, toitumise, soolestiku tervisega ja kõrvaldada kehast põletikud.

 Järgnevad 6 vahendit on osutunud tõhusaks abimeheks õietolmuallergia korral:

 1. Kvertsetiin

Kvertsetiin on naturaalset taimset päritolu tugevatoimeline flavonoid ja seda leidub teatud toitudes, peamiselt puuviljades ja juurviljades.

See on ka looduslik antihistamiinikum ja tal ei ole selliseid kõrvaltoimeid nagu paljudel  allergiaravimitel.

Õietolmuallergia  korral peaks seda regulaarselt võtma kogu allergia hooaja, soovituslik doos on 1000 mg ehk 1 gramm kaks korda päevas tühja kõhuga.

Ambrosia tootevalikus oleva kvaliteetse kvertsetiinaskorbaadi leiad siit.

 

2. Nõgesetee

Kõrvenõgest on pikka aega rahvameditsiinis kasutatud allergiate puhul. Nõges võib

aidata vähendada histamiini tootmist kehas vastusena allergeenile ja nõgesetee on heinapalaviku leevendamisel üsna efektiivne.  Nõgest saab kasutada teena või tinktuurina.

 

 3. Kohalik õietolm ja töötlemata mesi

Kohalik, kuumutamata ja töötlemata mesi sisaldab õietolmu ja tuhandet muud bioaktiivset

ainet. Õietolmu söömine on uuringute kohaselt vähendanud IgE vahendatud nuumrakkude 

aktiveerumist , mis vähendab allergilist reaktsiooni. Üks lusikatäis mett päevas võib aidata õietolmu ärritavat toimet leevendada. 

Kohalik töötlemata mesi mõjub nagu vaktsiin: andes endale väikese doosi kohalikku õietolmu läbi mee, aitab see kehal tekitada tolerantsust õietolmu suhtes  ning allergiline reaktsioon väheneb. Parima efekti saamiseks võiks  mett või õietolmu sööma hakata paar kuud enne

õietolmuallergia perioodi algust. Head kuumutamata mett puhtast kasvukohast pakub

Lemmena talu Hiiumaalwww.lemmena.ee

 

4. Vitamiin D

Madal vitamiini D tase kehas või keharakkude suutmatus olemasolevat D-vitamiini kasutada

on uuringute kohaselt seotud allergia tõusuga. Kevadeks on meil D-vitamiini tase enamasti

madal ja kui talve jooksul pole pikemat aega päikese käes oldud ega D-vitamiini juurde

võetud, siis tasuks seda praegu teha. Kõrge kvaliteediga D-vitamiini toidulisand parandab

immuunsüsteemi talitlust ja tugevdab hingamisteede  tervist. Eriti hea oleks võtta D- vitamiini  koos vitamiiniga K2, see on oluline kaasfaktor, mis aitab reguleerida kaltsiumi omastamist kehas.

Vitamiin D aitab parandada kaltsiumi imendumist, vitamiin K  aktiveerib aga valgud, mis

suunavad  kaltsiumi luudesse ja hammastesse ning hoiavad teda eemal

arteritest ja suurematest organitest, kus see võib ladestuda ja probleeme tekitada.

Soovitame WHC poolt toodetud vitamiini D3+K2.

 

5. Kasuta ninaloputuskannu

Ninaloputuskannu abil saab ninaõõnsusi tõhusalt ja hellalt läbi loputada. Selleks on hea

kasutada leiget lahjat soolalahust, millega saab õietolmu või muud allergeenid välja pesta ja

vabaneda liigsest limast. Seda protseduuri võiks teha 2-3 korda nädalas. 

 

 6. Loobu piimatoodetest

Piimatooted võivad suurendada lima eritumist paljudel inimestel  ja muuta allergia hooaja  hullemaks. Tasuks kaaluda kõigist piimatoodetest ( piim, koor, juust, jogurt, või jne ) loobumist 30 päevaks. Seejärel on hea

tähele panna, kas selline dieet muudab mingeid allergia sümptomeid. Peale 30 päeva

möödumist saab taas neid toiduaineid sööma hakata ja veel kord vaadata, kas need

kuidagi allergiat mõjutavad.

© AMBROSIA OÜ • Kõik õigused kaitstud.